Haien izaera, gaitasunak, indarguneak, bizipenak eta ezagutza kudeatzeko erak hartzen ditugu kontuan.
Irakasleak bidelagunak dira, eta enpatia sustatzen dute eta berdintasunean, errespetuan eta konfiantzan oinarritutako harremanak eraikitzen dituzte haiekin eta haien familiekin. Zintzotasun bat dago leku guztietan. Eta haiek oso txikitatik bizi eta barneratzen dute.
Hunkitzen gaituena baino ez dugu nabarmen ikasten. Horregatik, haurrak beren ametsei bideratuak dira, haien gaitasunak eta talentuak sustatuz. Helmuga bat definitzen dugu bidelagunekin eta, haurren gaitasunak oinarri hartuta, beren indarguneak garatzen laguntzen diegu. Euren emozioen kudeaketa garatzen laguntzen diegu, harreman kooperatiboak ahalbidetuz.
Beren buruarekin eta bizi diren eta hobetu nahi luketen munduarekin konpromisoa hartzen dute. Konpromiso horrek lotura sortzen du haien, bidelagunen, familien eta euren ingurunearen artean. Pixkanaka ikasten ari dira beren esku dagoen mundu bateko kideak direla. Mundutik Olabidera eta Olabidetik mundura.
Izan ere, lehenik eta behin, eurekiko konfiantza adierazteagatik, baimena ematen digute haien erreferente afektiboak izateko eta beren ikaskuntza ibilbidean laguntzeko.
Bidelagunok haurrei lagunduko diegu berdinkideen arteko harremanak eraikitzen.
Olabiden parte hartzen dugun guraso guztiok, gainera, ikastola kudeatzen duen kooperatibako bazkide gara. Horrek parte-hartze organoetarako sarbidea ematen digu, eta edozein bazkidek parte har dezake hauteskunde bidez. Ikastolaren kudeaketan parte hartzea bizi-esperientzia oso ona da, eta beti gomendatzen dugu. Familia bakoitzak ekarpen handia egin baitezake bere ikuspegitik eta esperientziatik
Parte hartzeko kanalen bidez (Kontseilu Errekto, ikasgeletako/kirol/kultur familien ordezkariak...), ikastolaren bizitzan parte hartzen dugu.
Kudeaketan parte hartzea funtsezkoa da, familia bakoitzak ikaskuntzaren bidaian bere ikuspegi eta esperientziatik ekarpenak egin ditzan.